Word lid
van VWPassat.NL

Accu demonteren

Algemene topics

Accu demonteren Share to Facebook Share to Twitter

Berichtdoor Ted » 03 Nov 2007, 12:49

Tsja ik dacht even onder m'n accu te kijken om daar de beruchte waterafvoerplug eens schoon te maken of eruit te halen. Maar... hoe krijg ik die accu eruit zonder heel de auto te slopen :shock:

Ik heb de afdekkap uiteraard eraf, de accu staat los, maar kan er niet uit omdat ie tegen de paravan aan komt. Dus halen we de ruitenwisserarmen er af, en 2 clipjes gevonden waarmee de paravan vast zit. Maar die wil er niet af, en na wat rondzoeken hier blijkt dat een nogal hardnekkig kliksysteem te zijn. En ik heb er al aardig aan gehangen, en er gebeurd eigenlijk niks.

Afbeelding

Is het echt nodig die paravan eraf te halen? Hoe doen jullie dat?
Is het een optie om de slang naar de rembekrachtiger los te trekken? Of zal ik een randje uit de paravan zagen en vijlen.

Afbeelding

Ideen zijn welkom! :)

Ted
Junior Passat Lover
Junior Passat Lover

Leeftijd: 47

Advertentie

Winparts Automotive Parts Online

Share to Facebook Share to Twitter

Berichtdoor Groovejunk » 03 Nov 2007, 14:04

Even meekijken in dit topic, ben daar ook wel nieuwsgierig naar namelijk :)
UP! 'n down! [repeat...]
"Slow as F*ck" vehicle...

Groovejunk
Extreme Passat Freak
Extreme Passat Freak

Leeftijd: 38
Afbeeldingen: 20
Echte naam: Menno
Vagcom: Origin@l Ross-tech!

Berichtdoor antonio » 03 Nov 2007, 14:27

hoi, als je die rand los wilt halen dan kun je het beste aan een kant beginnen met je vingers los te maken. Dan komt die rand vanzelf los.

Maar volgens mij kun je de accu losmaken zonder dat die rand los moet. Probeer de kabel (negatief) los te maken dan kun je hem verschuiven naar links en dan kun je hem omhoog halen.

Succes.
groetjes Antonio
http://passatv5.mijnalbums.nl/
Variant 3BG V5 highline 2001
BBS 9J 19 ET 41 235/35-19 conti sportcontac3 KW variante 1 inox
Recaro Full leer zwart
Phoenix
Road america
W8 tacho

antonio
Bestuur
Bestuur

Leeftijd: 46
Afbeeldingen: 59
Echte naam: Antonio
Vagcom: VAG COM+ VDS PRO

Berichtdoor appi » 03 Nov 2007, 14:27

batterij gaat er zo uit mits wat kantelwerk
3b 19tdi 115pk chipped by jd 140pk
2maal subwoofer cerwin vega 18 inch (46cm) 2000 watt stuk.4maal c608gti tweeweg jbl 600watt stuk .1maal bpx2200.1 versterker 2200 watt jbl .1maal px300.4 versterker 600 watt jbl .dietz condensator.alternator 180 ampere.

appi
Full Member
Full Member

Leeftijd: 45
Afbeeldingen: 90
Echte naam: erik

Berichtdoor appi » 03 Nov 2007, 14:34

batterij gaat er zo uit mits wat kantelwerk

je moet de batterij wat omhoog heffen en dan naar voor kantelen dan zou hij er uit moeten komen de plastiek geeft ook wel wat mee groetjes :flits: :)
3b 19tdi 115pk chipped by jd 140pk
2maal subwoofer cerwin vega 18 inch (46cm) 2000 watt stuk.4maal c608gti tweeweg jbl 600watt stuk .1maal bpx2200.1 versterker 2200 watt jbl .1maal px300.4 versterker 600 watt jbl .dietz condensator.alternator 180 ampere.

appi
Full Member
Full Member

Leeftijd: 45
Afbeeldingen: 90
Echte naam: erik

Berichtdoor Ted » 03 Nov 2007, 16:01

OK bedankt allemaal het is gelukt. Ik heb toch maar een stukje uit de paravan gezaagd :twisted::
Afbeelding

En ik heb inderdaad de leiding van de rembekrachtiger los kunnen trekken aan de achterzijde van het schutbord.

De accu meer naar links schuiven gaat bij mij niet, er zitten wat airco leidingen vrij dicht bij de accu. Uiteindelijk met wat trekken en wringen 'm er uit gekregen. De gaten onder de accubak en onder de rembekrachtiger schoongemaakt, die zaten zo goed als verstopt, dus ik was mooi op tijd.

Met z'n 2-en de accu er weer in gewrongen, viel niet mee, maar alles zit weer 8)

Ted
Junior Passat Lover
Junior Passat Lover

Berichtdoor GJ&H » 03 Nov 2007, 17:48

Zonde, was niet nodig geweest. Beetje wrikken en kantelen en 2 paar handen en tis zo gepiept. Maar tis al opgelost.
Bij onze vervanging heb ik hem beetje gekanteld en aan getrokken. De vrouw heeft het plastic wat opzij geduwd. En zo kregen wij hem er uit. Tsja de vrouw is niet zo handig , dus kreeg er nog ff een velltje van de vinger er tussen. :cry:
VW Polo Bloem-mosijon
VW Golf 3 1995 Cabby
VW 412E 1974 limo
Ford Mustang 1968 V8 289 automaat (engine-swap)

GJ&H
VWPassat.nl Addict
VWPassat.nl Addict

Afbeeldingen: 11

Berichtdoor 3V » 03 Nov 2007, 17:52

impagnat schreef:hoi, als je die rand los wilt halen dan kun je het beste aan een kant beginnen met je vingers los te maken. Dan komt die rand vanzelf los.

Maar volgens mij kun je de accu losmaken zonder dat die rand los moet. Probeer de kabel (negatief) los te maken dan kun je hem verschuiven naar links en dan kun je hem omhoog halen.

Succes.

Klopt, heb ik vanmiddag net zelf ook ontdekt (zie mijn topic http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?p=115180#115180 ). Als je het deksel van je interieurluchtfilter even weghaalt heb je wat meer ruimte. Maar het is idd krap aan, en je moet het kunststof iets verbuigen met beleid. Maar het kan blijven zitten.

GJ&H schreef:Tsja de vrouw is niet zo handig , dus kreeg er nog ff een velltje van de vinger er tussen. :cry:

Autsch!
Opel Frontera B 3.2 V6 4x4 Wagon Ltd. Olympus + Hobby De Luxe 540 UK.

3V
Full Member
Full Member

Afbeeldingen: 57
Echte naam: Arjen

Berichtdoor LvR » 03 Nov 2007, 19:12

Ja, maar dan komt het..........de accu er weer in zetten. Lekker mieren met zo een zware accu onder het raam met gestrekte armen....... Bij mij bleef de rand van de accu hangen aan de regenafwijzer ..........knak ................kapot dus.

NB/ Ik heb een Audi A4 veerpootbrug gemonteerd en die loopt net vóór de accu langs en beperkt zo nog meer de ruimte om de accu.
2001 Passat Variant 1.8T

LvR
VWPassat.nl Addict
VWPassat.nl Addict

Leeftijd: 68

Berichtdoor Ted » 03 Nov 2007, 19:24

Ik heb al eens de accu uit de 3B van een vriend gehaald en daar was toch wel wat meer ruimte. Of de accu was kleiner. Overigens heeft mijn auto helemaal geen deksel over het interieur luchtfilter!?

Ik lees trouwens nu nog eens de reactie van Impragnat en realiseer me dat hij de carosserie zijde van de massa kabel bedoeld. Dat was nog wel handig geweest ja, ik heb flink zitten vechten met die kabel bij het terug zetten van de accu.

Voor de volgende keer dan maar ;)

Ted
Junior Passat Lover
Junior Passat Lover

Berichtdoor antonio » 03 Nov 2007, 19:36

Ted schreef:Ik lees trouwens nu nog eens de reactie van Impragnat en realiseer me dat hij de carosserie zijde van de massa kabel bedoeld. Dat was nog wel handig geweest ja, ik heb flink zitten vechten met die kabel bij het terug zetten van de accu.

Sorry ik ben niet duidelijk geweest.
groetjes Antonio
http://passatv5.mijnalbums.nl/
Variant 3BG V5 highline 2001
BBS 9J 19 ET 41 235/35-19 conti sportcontac3 KW variante 1 inox
Recaro Full leer zwart
Phoenix
Road america
W8 tacho

antonio
Bestuur
Bestuur

Afbeeldingen: 59
Echte naam: Antonio
Vagcom: VAG COM+ VDS PRO

Berichtdoor Ted » 03 Nov 2007, 19:43

Mwa ik had zelf ook wel mogen bedenken dat je niet zomaar je aansluiting op de accu bedoelde :roll: ;)

Ted
Junior Passat Lover
Junior Passat Lover

Berichtdoor 3V » 03 Nov 2007, 20:05

LvR schreef:Ja, maar dan komt het..........de accu er weer in zetten. Lekker mieren met zo een zware accu onder het raam met gestrekte armen....... Bij mij bleef de rand van de accu hangen aan de regenafwijzer ..........knak ................kapot dus.

NB/ Ik heb een Audi A4 veerpootbrug gemonteerd en die loopt net vóór de accu langs en beperkt zo nog meer de ruimte om de accu.

Inderdaad een klusje voor twee man. Dan kan de een het plastic wat wegbuigen en de ander de accu laten zakken.
Ik heb het voordeel van een wat kleinere accu omdat ik een benzineauto heb. Maar ook bij mij zag ik een soort veerpootbrug zitten die de ruimte nog krapper maakte...

één ding scheelt, die regenabweiser kost niet zoveel, het is vooral het werk om 'm te vervangen wat tegenvalt...

Eigenlijk is het van de zotte dat we hier een topic over moeten hebben. Hadden ze bij VW wel even wat beter over na mogen denken... :bash: :ban:
Opel Frontera B 3.2 V6 4x4 Wagon Ltd. Olympus + Hobby De Luxe 540 UK.

3V
Full Member
Full Member

Afbeeldingen: 57

Berichtdoor LvR » 03 Nov 2007, 21:04

Ja, waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan........ :D :cry:
2001 Passat Variant 1.8T

LvR
VWPassat.nl Addict
VWPassat.nl Addict

Leeftijd: 68

Berichtdoor DM » 03 Nov 2007, 21:25

Tis ook wel een gigantische bak van een accu, die van mij til ik er zo uit alhoewel ook gekanteld.

DM
Moderator
Moderator

Afbeeldingen: 92

Volgende