Word lid
van VWPassat.NL

accu uit 3 BG halen

Electronica vragen...(geen audio etc.)

accu uit 3 BG halen Share to Facebook Share to Twitter

Berichtdoor ludolf » 04 Jan 2010, 12:59

Hoi allen,

Ik probeer de accu uit mij auto te krijgen maar krijg hem niet voorbij de roosterrand, dat is dat gedeelte waar de ruitenwissers ook in zitten. Ik lees dat andere passat idolaten de accu zelf plaatsen/verwisselen dus het zal wel moeten kunnen maar hoe?
Alvast bedankt!!

Mvg
Ludolf :embarassed:

ludolf
Newbie
Newbie

Echte naam: Bert

Advertentie

JB Autoservice

Re: accu uit 3 BG halen Share to Facebook Share to Twitter

Berichtdoor dieseltje » 04 Jan 2010, 13:07

je kunt de afdekking zo loshalen. eerst de rubber rand las halen dan de deksel eraf
PASSAT 1.9 TDI 96kw TT5 Variant 2005

ex PASSAT 1.9 TDI AG4=>TT5 Limosine 2001 600.000km
Navigatie kopen
http://www.rnswinkel.nl

Honda Pan European ST1100

dieseltje
Full Member
Full Member

Leeftijd: 47
Afbeeldingen: 1
Echte naam: Alle
Vagcom: Ross-Tech

Berichtdoor divemaster » 04 Jan 2010, 13:44

Ik heb hem kunnen kantelen richting motorblok en zo eruit kunnen tillen. Mijn accu heeft het deze winter toch begeven. Deze is inmiddels vervangen door een 70Ah accu
UItertaard eerst de afdekking loshalen zoas dieseltje beschreven heeft.
| 3BG Variant 1.8T | 180PK 280NM JD Engineering Tuned | 17" RS6 Velgen | Pilot 6000K Xenon | Eibach Pro Kit |
Don't Drive Faster than your GuardianAngel can Fly

divemaster
Junior Passat Lover
Junior Passat Lover

Leeftijd: 41
Afbeeldingen: 17
Echte naam: Patrick
Vagcom: ja 3.11

Berichtdoor ludolf » 04 Jan 2010, 15:28

Bedankt jongens, ik ga het schuine kantelen proberen. Ik hoop dat ie dan voorbij de rand komt. Ik laat het zo weten voordat het donker is ga ik nogmaals een poging wagen. Met vrees dat ik ook een nieuwe moet aanschaffen. Wordt vervolgd!

ludolf
Newbie
Newbie

Berichtdoor Jee13 » 04 Jan 2010, 15:33

anders even de wisserarmen eraf en de parafaan eruit halen, dan lukt het zeker

ik vind die accu toch vrij zwaar om buiten je macht (zonder je auto te beschdigen) te verwijderen, dus haal ik altijd parafaan even los. Bovendien kan je gelijk prut weghalen die zich daar ophoopt ...... en de afvoer even doorduwen he
http://www.jee13.com | VW Passat 1.9 TDI 184 PK/403Nm by JD Engineering | Inky Blue Pearl | Moderator

nu: Skoda Octavia RS 2.0 TDI | Race Blue Metallic | 205 Pk/445Nm by JD Engineering

Jee13
Moderator
Moderator

Afbeeldingen: 47
Echte naam: Jeroen
Vagcom: VCDS 11.2 en VDS PRO

Berichtdoor ludolf » 04 Jan 2010, 15:40

Hee Jee, je hebt gelijk, dat ding is goed zwaar om uit die rare hoek te krijgen buiten je macht.
Maar euh,...de parafaan, is dat het stuk dat tussen je motorkap en de voorruit loopt, dus waar je ruitenwisserbasis ook in zit?

ludolf
Newbie
Newbie

Berichtdoor Jee13 » 04 Jan 2010, 15:56

jep, dop 13 uit mijn hoofd

de afdekkapjes van ruitenwissers eraf wippen
moeren verwijderen
beetje jutteren met wissers en eraf halen (duwen op scharnier geeft beste resultaat)
wissers in juiste volgorde wegleggen L+ R
raamstrips trek je zo eruit
dan voorzichtig hoek van parafaan loshalenen met iets vlaks tussen ruit en parafaan, deze losmaken
indien parafaan niet tussen scharnieren motorkap eruit wil, NIET BUIGEN, is koud nu, breekt zeker!, dus dan met torx plastic afdekkapje van scharnier bdz losmaken en verwijderen, dan kan parafaan er makkelijk uit

nu is bak bereikbaar en heb je ook goed zicht op accu houder en massakabel die tegen bak aanloopt
accu uitnemen
dan steunplaat losmaken en de afvoer schoonmaken en evt rubber eruit drukken
andere afvoer zit onder remdrukverdeler. deze ook even nakijken

lukt wel toch zo ? :wink:
http://www.jee13.com | VW Passat 1.9 TDI 184 PK/403Nm by JD Engineering | Inky Blue Pearl | Moderator

nu: Skoda Octavia RS 2.0 TDI | Race Blue Metallic | 205 Pk/445Nm by JD Engineering

Jee13
Moderator
Moderator

Berichtdoor Jee13 » 04 Jan 2010, 16:00

Jee13
Moderator
Moderator

Berichtdoor ludolf » 04 Jan 2010, 17:04

Dank Jee, ik was al bang dat de ruitenwissers los moesten. Ik merk inderdaad dat alle kunstof verhard is door de kou. Ik ga morgen aan de slag. Had inderdaad de drie bevestigingspunten gesignaleerd. Foto┬┤s geven houvast TOP!
En ook deze wordt vervolgd door beun de sloper. Heb niet voor niets de nickname Ludolf..... :angel:

ludolf
Newbie
Newbie

Berichtdoor Ted » 04 Jan 2010, 21:11

Goh bekend probleem: viewtopic.php?f=106&t=20643& :)

Ik heb destijds een stukje uit de paravan gezaagd. Dat gaf net dat beetje meer ruimte, en je ziet er niets van als de afdekplaat erop zit.

Wat je kunt doen om meer ruimte te maken:
- Slang van rembekrachtiger die door het schutbord steekt losmaken. De eerste keer ging dat prima, toen ik dat 'n jaar later nog eens deed trok ik 'm kapot. Even verwarmen van te voren zou ik zeggen.
- Minkabel helemaal uitbouwen. Kan de accu meer naar rechts en die kabel zit niet steeds klem.
- Een helper de paravan omhoog laten buigen. Pas op met de kou dat ie niet breekt.

Als je 't dan nog niet past (zoals bij mijn auto) zul je de paravan moeten weghalen of kleiner maken ;) Reden dat ik 'm destijds niet weggehaald heb is dat ie er met geen mogelijkheid uit wilde. Wat zoeken hier leerde me dat ie nogal eens breekt. En als je pech hebt schijnt je voorruit te kunnen scheuren. Hou er trouwens rekening mee dat je voor de ruitenwissers een trekkertje nodig hebt...

Als ik eens een nieuwe accu nodig heb neem ik er een die een centimeter smaller is :(
2003 Variant 3BG TDI 100pk AVB

Ted
Junior Passat Lover
Junior Passat Lover

Leeftijd: 48

Berichtdoor ludolf » 06 Jan 2010, 13:27

Hoi Ted,

Nou inderdaad er zijn al heel wat woorden over de accu gevallen. Ik probeer nu (in de vrieskou) de wisserarmen eraf te halen en daarna de paravan maar begin nu toch weer te twijfelen. Had een goed voorbeeld van Jee als leidraad dus dacht dat het appeltje eitje zou worden.
Accu kan bij een buurman aan een druppelaar nadat hij gisteravond op een startbooster is geweest. Hij was helemaal leeg door al het stilstaan ....
Nav het andere topic ga ik toch nog 1 keer proberen de accu met 4 handen eruit te krijgen, want van de mogelijke andere schade wordt ik niet blij.

ludolf
Newbie
Newbie

Berichtdoor ludolf » 06 Jan 2010, 13:43

Yes, hij is eruit. Heb zoals Ted beschreef een klein stukje van de paravan erafgeknipt. Daarna was het vrij eenvoudig te doen.
Dank allemaal voor het meedenken!! :thanks:

ludolf
Newbie
Newbie