Word lid
van VWPassat.NL

Storingscodes (uitlaatgassen)

Voor VAG-COM gerelateerde zaken

Storingscodes (uitlaatgassen) Share to Facebook Share to Twitter

Berichtdoor Chiem » 01 Mei 2007, 09:26

Sinds 1 week heb ik eindelijk mijn nieuwe Passat 3BG V5 (bj 2003-03). Enorm blij mee. Heb er meteen een nieuwe LPG (Lansi LSI) installatie inlaten zetten.

Na een weekie rijden (+/- 2000km) ging mn uitlaatgassen lampje branden. Een dag later brandde hij niet meer en naa twee dagen wel weer.

Ben net even bij de dealer geweest (mijn eigen en dus niet waar ik hem gekocht heb). Die heeft de storing uitgelezen en gereset. Omdat het erg druk was kon hij me verder even niet helpen. Wel heb ik de codes gekregen.


Mijn vraag dus...Kan iemand mij vertellen waar deze codes voor staan?


17755
17765
17573


Thnx :wink:
 
Chiem
Newbie
Newbie
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 11 Apr 2007, 07:24
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43

Advertentie

JB Autoservice

Share to Facebook Share to Twitter

Berichtdoor Volkswagen » 01 Mei 2007, 14:59

foutcode: 17756 P1348
nl Ontstekingsversterker, primair circuit 1 onderbreking
du Zündausgang 1 Unterbrechung
en Ignition Coil Power Output Stage 1 Open Circuit
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:

* Bedrading en/of aansluitingen: kortsluiting naar min
* Ontstekingsversterker
* Sensor nokkenaspositie
* Hoogspanningskabels
* Bougies



--------------------------------------------------

foutcode: 17765 P1357
nl Bobine / versterker cilinder 1 kortsluiting naar min
du Zündansteuerung Zyl. 1 Kurzschlusz nach Masse
en Cyl. 1, ignition circuit Short to Ground
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:

* Bedrading en/of aansluitingen: kortsluiting naar min
* Bobine / versterker


-----------------------------------------------------------------------

foutcode: 17573 P1165
nl Brandstofregeling lange termijn 1, cilinderrij 1 te-rijk limiet overschreden
du Bank 1, Gemischadaption Bereich 1 Fettgrenze überschritten
en Bank 1, Long Term Fuel Trim, Range 1 Rich Limit Exceeded
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:

* Brandstofdruk of -pomp
* Inlaat- uitlaatsysteem
* Injectors
* Verwarmde lambdasonde
* Klep aktieve koolstoffilter
* Brandstofdamp afzuigsysteem
* EGR systeem





Dit ruikt naar het bekende V5 probleem: Kapotte bobine. Mijn vraag is dan ook: Loopt de v5 wel mooi? Geen hokken en stoten?
 
Volkswagen
VWPassat.nl Addict
VWPassat.nl Addict
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 06 Sep 2006, 22:05
Woonplaats: Friesland
Leeftijd: 24

Share to Facebook Share to Twitter

Berichtdoor JoMe » 01 Mei 2007, 16:29

Dat word denk ik terug naar waar je hem vandaan hebt, ervan uitgaande dat je er garantie op hebt.
Groeten John

'02 Passat 3BG Variant 1.9 TDI AVF
'02 Passat 3BG Variant 2.0 8v
'00 Passat 3B Variant 1.9 TDI ATJ eruit AVF erin met JB behandeling
 
Avatar gebruiker
JoMe
Full Member
Full Member
 
Berichten: 447
Geregistreerd: 19 Aug 2006, 07:51
Woonplaats: Hoogezand
Leeftijd: 35
Afbeeldingen: 3
Echte naam: John
Vagcom: helaas

Share to Facebook Share to Twitter

Berichtdoor Chiem » 01 Mei 2007, 17:51

Volkswagen schreef:Dit ruikt naar het bekende V5 probleem: Kapotte bobine. Mijn vraag is dan ook: Loopt de v5 wel mooi? Geen hokken en stoten?


Hij loopt prima. Heel soms heb ik het gevoel dat hij een beetje stotterd maar dat is niet heel vaak, eerder heel soms en als hij stotterd is het ook maar heel lichtjes.

Er zit idd garantie op.



Thnx guys /bow :wink:
 
Chiem
Newbie
Newbie
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 11 Apr 2007, 07:24
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43

Share to Facebook Share to Twitter

Berichtdoor Vdub » 01 Mei 2007, 21:33

@Sjoerd,

Goed lezen! de 1e is niet 17756 maar 17755

17755 P1347 Bank2,Crankshaft-/Camshaft os.Sens.Sign. Out of Sequence

ofwel nokkenaspositiesensor buiten bereik.


Het probleem met het uitlaatgaslampje lijkt mij een Lambdasonde probleem.

------- tekstje van inet geplukt ----------
Het LPG-systeem van deze auto is net zoals het benzinesysteem, lambdageregeld. Dat wil zeggen dat de lucht/brandstofverhouding voortdurend op de voor een optimale verbranding ideale waarde (lambda 1) wordt gehouden, zodat ook de katalysator optimaal zijn reinigende werk kan doen. Het aanhouden van die bepaalde lucht/brandstofverhouding verzogt de lambdasonde, aan de hand van het gemeten zuurstofgehalte van de uitlaatgassen (voor de katalysator). Zodra de sonde afwijkingen in de richting arm of rijk constateert, vertoont het sondesignaal een spanningssprong waarop de elektronische regeleenheid reageert door meer resp. minder brandstof in te spuiten. Dat gebeurt zowel op benzine als op LPG.
------------
Bent u blij met onze hulp, steun dan de club en wordt donateur/full-member, klik hier of hier
 
Avatar gebruiker
Vdub
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 24624
Geregistreerd: 22 Jan 2006, 00:58
Woonplaats: Vorden
Leeftijd: 34
Afbeeldingen: 126
Echte naam: Matthijs
Vagcom: Genuine Ross-tech

Share to Facebook Share to Twitter

Berichtdoor Volkswagen » 01 Mei 2007, 21:48

Vdub schreef:@Sjoerd,

Goed lezen! de 1e is niet 17756 maar 17755

17755 P1347 Bank2,Crankshaft-/Camshaft os.Sens.Sign. Out of Sequence

ofwel nokkenaspositiesensor buiten bereik.


Het probleem met het uitlaatgaslampje lijkt mij een Lambdasonde probleem.

------- tekstje van inet geplukt ----------
Het LPG-systeem van deze auto is net zoals het benzinesysteem, lambdageregeld. Dat wil zeggen dat de lucht/brandstofverhouding voortdurend op de voor een optimale verbranding ideale waarde (lambda 1) wordt gehouden, zodat ook de katalysator optimaal zijn reinigende werk kan doen. Het aanhouden van die bepaalde lucht/brandstofverhouding verzogt de lambdasonde, aan de hand van het gemeten zuurstofgehalte van de uitlaatgassen (voor de katalysator). Zodra de sonde afwijkingen in de richting arm of rijk constateert, vertoont het sondesignaal een spanningssprong waarop de elektronische regeleenheid reageert door meer resp. minder brandstof in te spuiten. Dat gebeurt zowel op benzine als op LPG.
------------



:embarassed: :embarassed:
 
Volkswagen
VWPassat.nl Addict
VWPassat.nl Addict
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 06 Sep 2006, 22:05
Woonplaats: Friesland
Leeftijd: 24

Share to Facebook Share to Twitter

Berichtdoor Turbo-Variant » 02 Mei 2007, 00:30

De V5 (op LPG) van mijn achterbuurman zit ook vól met storingen die ik er niet uit krijg. Zo heeft hij storingen met bijvoorbeeld elke brandstofinjector, en nog enkele dingen. Ik vermoed dat dit met de LPG installatie te maken heeft.

Ook het lambdasonde probleem kan hierdoor veroorzaakt worden, LPG wil nu eenmaal wel eens voor storingen zorgen in auto's met zoveel electronica. Aan de andere kant kan het lampje ook getriggered worden vanwege een probleem in de bobines, waardoor het lambdawaarden buiten de regelgrens treden.
2000.1 3B Variant 1.8T Highline
ABT-Sportsline, BBS CH 8.5x18, Michelin Pilot Sport PS2, KW V1 Inox

1997 Golf MKIII Cabrio
1990 RallyeGolf G60 Syncro
1983 Golf MKII GTD 1.9TDI AFN
1983 Golf MKI
 
Avatar gebruiker
Turbo-Variant
Full Member
Full Member
 
Berichten: 2260
Geregistreerd: 22 Jan 2006, 00:58
Woonplaats: Landgraaf
Leeftijd: 25
Afbeeldingen: 0
Echte naam: Kenny
Vagcom: Ja

Share to Facebook Share to Twitter

Berichtdoor Vdub » 02 Mei 2007, 10:11

Turbo-Variant schreef:De V5 (op LPG) van mijn achterbuurman zit ook vól met storingen die ik er niet uit krijg. Zo heeft hij storingen met bijvoorbeeld elke brandstofinjector, en nog enkele dingen. Ik vermoed dat dit met de LPG installatie te maken heeft.

.


Op het moment dat je de storingen wist op benzine en je schakelt over op gas heb je bij een 4-cyl meteen 5 fouten, 4 daarvan zeggen dat de injector bij elke cylinder open staat en de 5e melding is van een koolstoffilter oid. DIt is normaal en hoeft niet gewist te worden.
Bent u blij met onze hulp, steun dan de club en wordt donateur/full-member, klik hier of hier
 
Avatar gebruiker
Vdub
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 24624
Geregistreerd: 22 Jan 2006, 00:58
Woonplaats: Vorden
Leeftijd: 34
Afbeeldingen: 126
Echte naam: Matthijs
Vagcom: Genuine Ross-tech

Share to Facebook Share to Twitter

Berichtdoor Chiem » 02 Mei 2007, 10:45

Vdub, wat raadt jij me aan?

Storingen zijn gerest en tot nu toe gaat het lampje niet meer branden. Motor loopt prima op gas. Geen rare dingen verder. Heb alleen nog niet echt hard gereden.
 
Chiem
Newbie
Newbie
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 11 Apr 2007, 07:24
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43

Share to Facebook Share to Twitter

Berichtdoor Vdub » 02 Mei 2007, 15:50

in eerste instantie niets, het lampje mag dan niet meer gaan branden, anders zal de gas-installateur toch moeten kijken naar de installatie, kunnen die niks doen dan lijkt het mij raadzaam eens met JDEngineering te bellen om evt de auto te chippen(ja.. ik weet het het is een V5) Jeroen heeft nl ook redelijk veel ervaring met 1.8T's op gas, het kan zijn dat Jeroen de ecu beter kan vertellen hoe met de gasinspuiting kan omgaan.

Indien je belt, laat dan even weten dat je door mij(Matthijs) gestuurd bent, dat ik het geadviseerd heb, anders kan het zijn dat het/je evt verkeerd overkomt.
Bent u blij met onze hulp, steun dan de club en wordt donateur/full-member, klik hier of hier
 
Avatar gebruiker
Vdub
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 24624
Geregistreerd: 22 Jan 2006, 00:58
Woonplaats: Vorden
Leeftijd: 34
Afbeeldingen: 126
Echte naam: Matthijs
Vagcom: Genuine Ross-tech

Share to Facebook Share to Twitter

Berichtdoor Chiem » 03 Mei 2007, 07:25

Cool thnx.
 
Chiem
Newbie
Newbie
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 11 Apr 2007, 07:24
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43

Share to Facebook Share to Twitter

Berichtdoor Volkswagen » 03 Mei 2007, 07:57

idd, door blijven rijden. Gaat lampje branden dan zou ik hem maar weer bij de garage neer zetten.
 
Volkswagen
VWPassat.nl Addict
VWPassat.nl Addict
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 06 Sep 2006, 22:05
Woonplaats: Friesland
Leeftijd: 24


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Advertentie

 
Driven2Shine
cron